Let the journey begin.. In het noorden van Thailand!

23 oktober 2014 - Thailand, Thailand

Met lichte dwang kruip ik achter mijn tablet... Enerzijds enthousiast om een verhaal te plaatsen, anderzijds werkelijk waar geen flauw idee waar te beginnen! Misschien bij het begin? Dat lijkt me een strak plan! Once upon a time.. Werd ik door mijn lieve ouders en zus gedropt op het vliegveld van Schiphol. We hadden het stiekem al bedacht, even wat drinken / gezellig kletsen en dan tijd om afscheid te nemen! Het plan ging in de werkelijkheid iets anders dan gedacht. Ik had thuis namelijk al ingecheckt (vond ik al vrij technisch van mezelf) en kon direct het vliegtuig instappen. Oftewel: geen drankje / praatje maar gelijk afscheid nemen. Misschien maar beter ook, anders maken we het onszelf alleen nog maar moeilijker! Na een dikke knuffel ben ik het vliegtuig ingestapt. Ik heb van een aantal vrienden en mijn ouders kaarten gekregen die ik pas in het vliegtuig mocht openen. Er stonden zoveel lieve woorden in & bij de kaart van mijn ouders / zus ging het helemaal mis. Hallo tranen, je bent net uit Nederland, doe  ff normaal. Nadat ik mezelf had herpakt is de vlucht en de rit naar het hotel soepel verlopen! So far so good...

Eenmaal in het hotel werd ik naar mijn kamer verwezen, waar ik samen met een andere meid zou slapen.. Ik en de medewerker waren in de veronderstelling dat ze in de douche zat. Na 2 uur wachten vond ik dat ze wel heel erg ijdel was en besloot ik om op de deur te kloppen om te vragen of alles oke was. Uiteraard, niemand aanwezig. Dus ik kon eindelijk van mijn welverdiende douche gaan genieten! Hierna ben ik even naar buiten gelopen om mijn eerste indrukken op te doen van Bangkok. Ik ging door het station naar de overkant om vervolgens belaagd te worden door tuk-tuk chauffeurs. Eigenwijs al ik ben, zei ik in mijn beste Engels: ' nee dankje, ik moet hier alleen even oversteken'. Ik hoorde, terwijl ik doorliep, dat ze door bleven praten, maar ik ben een vrouw op een missie, leave me alone.. Eenmaal een paar straten verder had ik in de gaten wat ze bedoelden. Er was geen mogelijkheid om over te steken. Met de staart tussen mijn benen liep ik langs de tuk-tuk chauffeur die nogmaals aangaf dat ik weer onder het station door moest lopen. Welkom in Bangkok!

Om 18.00 hadden we onze meeting voor de tour naar het noorden! Hier heb ik mijn reisgenootjes ontmoet! Lorna, mijn kamergenote die zo lang in de douche zat ;), was hier ook bij aanwezig. We waren met 2 Duitse meiden, 4 Engelse ladies en 1 Nederlander (that's me). Gelukkig was de klik er al vrij snel, dus dat ging helemaal goed komen. De daaropvolgende dag zijn we Bangkok ingegaan, ik was er vrij snel achter dat dit niet mijn stad was, druk / vies en lawaaierig en vol met opdringerige verkopers. We zijn met zijn 6en in 1 tuk tuk gestapt (jaja, levensgevaarlijk, nooit meer doen), op naar het Grand Palace! Daar wilden ze ons eerst nog wijsmaken dat er een ceremonie was & dat je beter eerst een aantal andere tours kon boeken, voordat je binnenkon.. Leugenaar! We liepen een blokje om en daar konden we zo naar binnen. Eenmaal binnen heb ik een overkill aan tempels en boeddha's gehad.. Ik kan er weer even tegenaan! De dag erna 'mochten'  we vertrekken uit Bangkok en gingen we met de slaaptrein naar Chiang Mai (het noorden van Thailand).

Chiang Mai is mooi, gezellig en vol met lachende Thaise mensen. I love it! We hebben daar de fiets gepakt en zijn een rondje gaan fietsen. Laura en Claire (reisgenoten) hadden al een aantal jaar hun fiets niet meer aangeraakt en dat was te merken. Na 10 minuten waren we ze al kwijt, toen bleek dat ze de drukke oversteek niet hadden gehaald. Nee, ze leven nog, maar oversteken was geen optie. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen (fietsen verleer je nooit) en zijn we met het nodige gelach op bestemming aangekomen. Nog een tempel, waar we gezegend zijn door een monnik. Erg bijzonder! Ik heb nu een gezegend stoffen armbandje aan, dus ik voel me onwijs veilig!

Na Chiang Mai was het tijd om de jungle in te gaan, eindelijk! Hier heb ik naar uitgekeken. We hebben onderweg 2 tussenstoppen gemaakt, 1 keer om in een waterval te spelen en 1 keer om even langs te gaan bij de Tourist Police. Hier mochten we een kopie van onze ID's inleveren, just in case! Ook kregen we nog een aantal angstaanjagende verhalen te horen over mensen die zijn overleden of vermist zijn/waren in de jungle. Tijdens deze boeiende verhalen zie ik de kopie van mijn ID bovenop de stapel in zijn handen hangen, angstaanjagend en hilarisch tegelijkertijd!

De trekking begon ergens in de jungle en 1,5 uur later kwamen we aan in ons eerste dorp. Het gevoel als je daar binnenkomt is eigenlijk niet te beschrijven! Een klein dorpje, back in the days, dieren, slapen op de grond, douchen in het open water.. Alsof je in een film terecht komt! Ik kan er uren over praten, maar deze blog is nu al veel te lang. Hou je het nog vol? Stoppen mag, als je het verhaal ooit maar een keer uit leest :). De dag hierna hebben we een stop gemaakt bij het 2de dorp om vervolgens de olifanten te wassen / voeren en er even bovenop te klimmen. Wat een ervaring! Indrukwekkende dieren! Ook hebben we nog een nacht bij dorp numero 3 overnacht. We hebben de tour afgemaakt met raften en een trekking van 4u!! Ik wil hierbij graag een bedankje doen aan mijn wandelschoenen, zonder jullie had ik het nooit overleefd. Ook hebben we de trekking draaglijker gemaakt door veel te zingen, mijn krachten te laten zien door een boom doormidden te stoten met mijn been (iedereen was erg onder de indruk, de boom was dood dus ieder kind had dit kunnen doen, maar dat vertellen we er niet bij..) en de Engelse dames waren nogal fan van powerful Beyonce. Dus als we het zwaar hadden dachten we bij onszelf: ' what would Beyonce do?'  Haha.. Hilarisch dus!

In Chiang Mai hebben we Laura en Claire achtergelaten met tranen in onze ogen (de jungle doet rare dingen met je...) en zijn we met de rest teruggereist naar Bangkok. Hier moest ik afscheid nemen van Lorna, die naar Australie vertrekt en begin ik de dag erna met een tour naar het zuiden!

Dit verhaal begint al bijna op een boek te lijken, dus de tour naar het noorden komt later! Mocht het nog niet duidelijk zijn, ik heb het nu al onwijs naar mijn zin :)!

1. Lobke:
    23 oktober 2014
    Heeee linda! Wat gaaf! Super dat je aan t reizen bent. Ik ben niet afgehaakt in je lange verhaal hoor. Vond t leuk om te lezen. Ben zelf een paar weken in Thailand geweest en n paar jaar later jn Bali! Thailand vond ik echt t gaafste land waar ik ooit geweest ben. Met olifanten zwemmen, scooter rijden, raften, jungle trekking. En wat n lieve mensen... Heel veel plezier linda! Geniet ervan! Groetjes Lobke
  2. Karin van beijsterveldt:
    Hoi Linda

Het is voor ons alweer wat jaartjes geleden maar als ik je verslag lees
    ben ik weer helemaal terug in Thailand. Ik wacht met spanning op je
    volgende verslag en veel plezier Karin
  3. Dominique:
    23 oktober 2014
    Hey wereldreizigster!! Wat heb je alles leuk opgeschreven :) ook ik ben niet afgehaakt hoor! Wat maak jij gave dingen mee en ook zo lekker op z'n Linda's met je douche en oversteekverhaal :p.
    Blijf genieten daar! Ik wacht met smacht op je volgende story :)

Xx Dominique
  4. Lindsey Duijndam:
    23 oktober 2014
    Nou Linda, ik ben ook niet afgehaakt. Alleen maar leuk om te lezen! Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er van!! Zie vast wel weer meer mooie verhalen en foto's voorbij komen.

Liefs Lindsey
  5. Van Duyse:
    23 oktober 2014
    Yeah, i made it through your long and super awesome blog! High five!;) Je hebt je ervaringen super leuk beschreven. Alsof je er als lezer bijna zelf bij bent! Tof! Heeeeeeeel veel plezier de komende tijd en ben benieuwd naar je komende reiservaringen!
    & be safe (dus hopelijk geen 'frogger' achtige taferelen meer ;)).

Liefs,
    Nathalie
  6. Ellen:
    23 oktober 2014
    Hee die Linda, je verhaal leest lekker weg hoor! Klinkt erg leuk allemaal! Kan niet wachten tot ik ook mag :). Xx Ellen
  7. Peter:
    23 oktober 2014
    Hoi Linda, zo te zien heb je het onwijs naar je zin en mis je de collega's van de Loop niet. Zou ik zelf ook niet doen. Mooi verslag.
    Geniet ervan want zoiets doe je maar eens in je leven denk ik. Veel plezier en geniet er met volle teugen van.
    Groetjes uit Tilburg
  8. Sahima:
    Hey Linda,
    Wat ben jij een stoer wijf zeg. Alleen op reis! !!
    Heerlijk om je verhaal te lezen. Kan niet wachten op meer avonturen .
    Geniet en zorg pas goed op jezelf.
    Xxx
  9. Manoek:
    23 oktober 2014
    Yessss, daar is je eerste blog. Werd tijd ;-) superleuk om te lezen! Fijn dat het zo goed gaat, geniet nog van dat mooie land!! X
  10. Romelia:
    Ha lieve Lin!

Geweldig verhaal! Heerlijk leesbaar!
    Dus ga zo door! Wat een avonturen al en dat is pas het begin!
    Moet douche verhaal hilarisch!

Geniet meis! X
  11. Mirjam:
    24 oktober 2014
    Hi Linda! Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ben totaal niet jaloers ofzo hoor! geniet ervan en blijf verhalen updaten! X
  12. Joost:
    Ha linda.

Leuk verhaal. Moet je iets mee doen. Haha. Maar eerst lekker genieten. En ik sluit mee aan bij Sahima.

Stoer weif zo alleen op reis.

Groet joost
  13. Agnes:
    Hij Linda,

Wat een belevenissen allemaal! Het is geweldig om te lezen en zo in gedachten met je mee te kunnen reizen. Heel veel plezier en een fijne voortzetting gewenst, xxx ( wel met ons blijven delen hè? )
  14. Eddy:
    24 oktober 2014
    Een leuk stuk proza die lekker leest. Foto's gezien en dan denk ik. Ik dacht het afzien zou worden maar tis gewoon fantastisch daaro
  15. Roy, Lindsay en Kick:
    24 oktober 2014
    Tss, het lijkt wel of je ons jaloers wil maken ;) (lukt je aardig trouwens).. Kick vraagt of je die olifanten mee terug kan nemen :) Vind hij leuke diertjes! Pas op jezelf (soowh, klinkt als een moeder), maar maak vooral mooie herinneringen. Dikke van ons & natuurlijk ook 1 van Roy
  16. Koen:
    Ha Linda,

Een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen. Door je verhaal ben ik weer even terug in Thailand.. vet jaloers! Geniet van de lieve mensen, het lekkere eten en de mooie natuur.. have fun!

Groetuhh uit Tilburg, x Koen
  17. Roos:
    Hey Linda

Fijn dat we jou kunnen en mogen volgen.
    Héél véél plezier !!
    Geniet ervan !!

Grt Roos
  18. Eva:
    24 oktober 2014
    Ik heb nu tijd over hé Linda, dus ik lees het netjes uit tot het einde! ;) Erg leuk om eindelijk een verhaal van je te lezen, en de foto's op fb laten ook al duidelijk zien dat het er erg prachtig en leuk is! Geniet er maar lekker van en nog heel veel plezier! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal! :)
    XX
  19. Kitty:
    25 oktober 2014
    Hey Linda!!! Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, Geniet en schrijf nog maar veel mooie verhalen!!
    Wij (bij de loop) missen jou wel hoor :)
    Veel plezier bij het beleven van deze prachtige avonturen!!
    Liefs Kitty
  20. Linda:
    26 oktober 2014
    Lieve allemaal,

Super leuk om al jullie leuke / lieve en grappige reacties te lezen!
    Het liefst wil ik individueel op iedereen reageeren maar dan wordt dit een gek en ingewikkeld stuk tekst!

Bedankt voor jullie belangstelling en uithoudingsvermogen, haha.
    See you @ de volgende blog!

Veel liefs, Linda
  21. Esther:
    26 oktober 2014
    He Linda!

Superleuk geschreven! En wat herkenbaar allemaal! Je gaat het ongetwijfeld ook mega naar je zin hebben in het Zuiden (Koh Phi Phi is echt een aanrader, dat is echt een stukje paradijs).

Geniet ervan en ook ik kijk uit naar je volgende blog! :)

Groetjes Esther
  22. Saskia van Eijk:
    27 oktober 2014
    Waaauuuwww, wat een geweldig verhaal Linda. Ik kan nu al niet wachten op het volgende verhaal. Heel goed om te zien dat je zo geniet. Toppie!!!